الاستاذ سات


تفعيل العضوية طلب كود تفعيل العضوية استرجاع كلمة المرور

العودة   الاستاذ سات > القســــم العــــام > المنتدى العام

المنتدى العام للحوار ومناقشة القضايا الهامه


ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط..

المنتدى العام


إضافة رد
 
أدوات الموضوع
  #1  
قديم 22-08-2011, 01:36 AM
الصورة الرمزية wahid2002
wahid2002 wahid2002 غير متواجد حالياً
 




Rep Power: 0 wahid2002 has a spectacular aura about wahid2002 has a spectacular aura about wahid2002 has a spectacular aura about
Talking ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط..

 

وائل السمرى يكتب: حينما هتف شباب مصر.. ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط.. وصوتى يا أمو مائير شباب مصر طلع بيطير..




أحمد الشحات

قرب قرب قرب قرب.. مصر تتحدث عن نفسها، أكتب يا تاريخ، أشهدى يا جغرافيا، المكان أمام كوبرى الجامعة، والزمان فى الساعات الأولى من صباح يوم الأحد 21 أغسطس، ويا للعجب 21 رمضان برضه، إلى من يبحث عن الفرح والسرور قبل ما ييجى وقت السحور، أروى قلبك يا عطشان، بنسايم النيل والحرية كمان، إلى من غضب من التبجح الإسرائيلى، وإلى من "أتفقع" من عصام شرف وبياناته التى اكتشفنا أنها مسودات، وإلى من حلم بتنكيس العلم الإسرائيلى وإنهاء حالة اللاسلم واللاسلم التى كنا نعيش فيها، هنا أحمد الشحات، أمل المصريين والمصريات، هادم ملذات الإسرائيليين، ومحطم قلوب الملايين، ابن الشرقية البار، عاشق الحرية المغوار، أحمد الشحات شو، مصرى أصلى.. أم الأجنبى، شعبى جدا.. أم الرسمى، أحمد الشحات مش بتاع حركات، أحمد الشحات بتاع مغامرات، لا تقولى أمريكانى ولا صينى، أحمد الشحات هو عزيز عينى، نسر مصرى شق السما بجد مش فى مسرح أضواء المدينة، فاتك نص عمرك يا اللى ما شفت أبو حميد، واللى مشفتش سبايدر مان المصرى يبقى معاداش على مصر.

أيها العالم، قف انتباه لأحمد أبو حميد، أيها النتنياهو أنزل على ركبك، أيها الواقفون تحرسون الصنية فى ميدان التحرير إليكم هذه الأغنية "يا أبو الصنية النجيلة.. مش هتبقالك.. نزلنا علم إسرائيل.. خليك بقى فى حالك"، وأيها الصاعد إلى سماء الحرية أحمد الشحات عبد الفتاح صقر إليك هذه الأغنية "الصقر المصرى شق السما وطلعة طلعة آخر معلمة.. والسفارة ولولت.. آآآه.. والدنيا اتشقلبت.. آآآه.. والناس الكخة خرست.. والفلول أتبرجلت.. الله أكبر.. الله أكبر"ويا" أحمد أفندى رفعت العلم وطولت راسنا بين الأمم".

إلى الفلوليين والفلوليات: أحمد الشحات طلع العمارة وانتوا قاعدين.. أحمد الشحات شال علم إسرائيل وحط علم مصر، وانتوا قاعدين، إلى ثوار يناير العظام: فعلا أثبتوا أنه مع الثورة مش هتقدر تغمض عينك، وكما قال شباب الفيس بوك المتألقين دوما إلى الموساد وجيش الدفاع الإسرائيلى "لموا الدور مع المصريين اليومين دول..دول بيمشوا ع الحيط"، و"صوتى يا أم شاليط.. عندهم ناس بتمشى على الحيط.. صوتى يا أم مائير.. الدور بكره على السفير.. صوتى يا إسرائيل الشباب فى مصر بتطير"، وكما قلتم فأوجزتم ثم أعجزتم ثم أنجزتم: إذا كان الإسرائليون يفخرون بأن لديهم طائرة بدون طيار فمن حق المصريين أن يفخروا لأن لديهم طيارين بدون طائرات.

الفلول حائرون يتساءلون يفكرون أحمد الشحات من يكون: وإليكم الإجابة: الشحات مندس من الأصلى حتى بالأمارة فى اسمه أحمد الشحات عبد الفتاح سيد صقر، يعنى المؤامرة مكشوفة، بدليل أنه بيطير وآخر اسمه "صقر" وكما قال زعيمكم الأرعن "عمور حنتفة، هتلاعبنى بالكلام هلاعبك، وأمن الدولة تمتلك أدلة على أنه تلقى تدريب فى "الزقازيق الشرقية"، ودى بعد صربيا البلد بمحطتين، وإليكم دليل ثالث وهو أنه مثله مثل كل ثوار يناير مواطن عادى غير مُسَيس ولا ينتمى لأى تيار سياسى، وقد اعترف المندس بأنه ظلل يفكر ويفكر ويفكر لمدة 4 ساعات حتى خطط ونفد واتنطط فوق السفارة الإسرائيلية، وخذوا إليكم هذا الدليل الدامغ على أنه عميل ماسونى حلزونى مفتكس، وهو أنه نط من فوق الدبابة وطلع ولا همه لا من قناصة ولا من رصاصة، وتناقل البعض أن الشحات يتقن الأجبشن لنجوتش، ولذلك قال ارفع راسك فوق أنت مصرى.

وأكد شباب الفيس بوك والتويتر والعياذ بالله أن عمرو حنتفة قال: الشاب اللى نزل العلم الإسرائيلى سمع إعلان كوكاكولا افرد جناحك وطير فى السما، وده بيأكد كلامى عن المؤامرة هتلاعبنى بالكلام حلاعبك"،بينما غنى آخرون: "قولوا لعين الشمس ماتحماشى، أحسن سفير الصهاينة راجع ماشى"، وقارن بعضهم بين جيل مبارك وجيل الثورة قائلين، إن و"جيل مبارك كان بيمشى جنب الحيط.. وجيل الثورة بيمشى على الحيط"، بينما تنبه آخرون إلى المثل الشعبى القائل: و"قاله يا سفير ليه مانسحبتش قاله ملاقتش حد يسحبنى"، بينما أرسل البعض الآخر رسالة إلى الفريق أحمد شفيق المرشح المحتمل لرئاسة الجمهورية قائلين: بقى كنت عاوز تخللى ميدان التحرير هايدبارك، أدينا خلينالك سفارة إسرائيل فشر كوكى بارك، سلملى ع الفلول.

 




المصدر : المنتدى العام - من الاستاذ سات
التوقيع



[CENTER][IMG]]
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 22-08-2011, 07:05 PM
الصورة الرمزية m.halim
m.halim m.halim غير متواجد حالياً
كبار الشخصيات
 




Rep Power: 105 m.halim will become famous soon enough m.halim will become famous soon enough
افتراضي رد: ألطمى يا أم شاليط شباب مصر بيمشوا ع الحيط..

 

 




المصدر : المنتدى العام - من الاستاذ سات
التوقيع

رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ألطمى , الحيط.. , بيمشوا , شاليط

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
كاريكاتير ستات فى ستات wahid2002 منتدى الكاريكاتير 5 11-07-2011 03:58 PM
اتهام طالب أزهرى بمعرفة مكان احتجاز الجندى الإسرائيلى شاليط wahid2002 المنتدى العام 5 17-05-2009 01:52 PM
المساعدة يا شباب dr_afi كيوماكس 999 - هيروشيما - باركليبس - فيجا - فانتوم 1 26-08-2006 01:14 AM


الساعة الآن 11:54 AM.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
دعم Sitemap Arabic By

Privacy-Policy